לשכוח את הילד ברכב – אל תגידו לי זה לא יקרה

לשכוח את הילד ברכב – הסיוט של כל הורה! מסתבר שזה כן יכול לקרות לכל אחד. מספיק היסח דעת של דקות הנגרם על ידי שיחת טלפון, חשיבה על הישיבה בעבודה, או על השיחה עם הבנק בכדי לאבד את הריכוז ולשכוח את האוצר החשוב לכם יותר מכל ברכב – ילדיכם. חברת הסעות מובילי נטופה מ.ע.ן בע"מ הכינו עבורכם מאמר קריאה חובה לכל הורה

כשחושבים על המתנה הגדולה ביותר שניתן לקבל בחיים – הורים רבים יגידו כי מבחינתם בריאותם של ילדיהם היא המתנה הגדולה ביותר שניתן לבקש. ההורים מנסים לעשות הכל לרווחתם של הילדים: קניית צעצועים ומשחקים, לבוש, שליחה לגן טוב שיעביר ערכים וחינוך הולם. פעמים רבות לא חושבים על זה ודווקא אנו גם עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לילדים ולמשפחה כולה. לשכוח את הילד ברכב היא תופעה נוראית שעשויה להסתיים בטרגדיה של ממש. בעיקר כאשר הורה נדרש לתת שירותי הסעות לילדיו, לפני שהוא עצמו מתחיל בסדר היום שלו.

לשכוח את הילד ברכב
אנו מוכנים לתת לילדינו את הכל בשביל האושר שלהם, לפעמים היסח דעת קל עלול להסתיים בטרגדיה של ממש

לשכוח את הילד ברכב הפכה לתופעה של ממש. השילוב בין החום הכבד, האפשרות לקיים שיחות טלפון בזמן נהיגה ודברים נוספים שעלולים להוציא מריכוז, עשויה לגרום גם להורה הנורמטיבי ביותר לפגוע שלא במודע בבבת עיניו. חשוב לדעת – בימי הקיץ החיים, עשויה הטמפרטורה בתוך כלי הרכב, להגיע לכ – 70 מעלות בתוך כרבע שעה – עשרים דקות. כאשר מדובר על עולל החגור בכיסא בטיחות וחסר אונים, פעמים רבות הדבר מסתיים בטרגדיה של ממש. החום הכבד והלחות הגבוהה בחודשי הקיץ, גורמים לתחושה שאף אחד אינו רוצה לחוות זמן רב מידי מחוץ למזגן. לכן המעבר מכלי הרכב למקום היעד הממוזג הוא מהיר. תמיד חשוב לחשוב האם לא שכחנו מישהו ברכב.

שיטות כיצד לא לשכוח את הילד ברכב:

פעמים רבות, קריאת הדברים ושמיעתם גורמת לשאלה בקרב ההורים: כיצד יכול בכלל הורה לשכוח את הילד ברכב? אך שוב, חשוב מאוד שכל הורה יבצע פעולות מנע בכדי שלא יגיד לי זה לא יקרה אלא אכן ימנע מהדבר לקרות.

  • הסעות לגנים וקייטנות – הטמפרטורה בחודשי הקיץ חמה בכל אזור דמוגרפי. לא משנה אם מדובר בהסעות בדרום, הסעות בצפון או במרכז, יש לנהוג באופן אחראי תמיד. כל קבוצת הורים יכולה להתארגן בדרישה מצוות הגן, שבמידה והילד לא הופיע עד שעה מסוימת מבלי הודעה מוקדמת – על צוות הגן לוודא מה איתו. כאן האחראיות מוטלת הן על ההורים והן על צוות הגן/קייטנה. הטלת האחראיות הן על צוות הגן נשמעת אולי לא הגיונית, אך מדובר פה על מעין דאבל צ'ק לוודא שאכן הילד הגיע ליעד.
  • השארת "סימני דרך" – שיטה פשוטה אך יעילה, היא השארת סימן מסוים שיעזור לכל הורה לא לשכוח את הילד ברכב. השיטות הנפוצות הן השארת תיק/ארנק/טלפון במושב האחורי. שיטות מעט מתקדמות יותר – סממן שיזכיר את היותו של הילד בילד והסרתו רק בעת הורדת הילד ביעד. ניתן להשתמש בגומיה לשיער שעונדים אותה כצמיד לוחץ, מחזיק מפתחות לרכב ממוצץ, חיבור המפתחות לכיסא הבטיחות של הרכב על ידי חוט אלסטי ושאקל ועוד. שיטות אלו יעילות מפני שאף אדם לא יסתובב בצורה שאינה נוחה לו וישר יבין כי שכח דבר מה.
לשכוח את הילד ברכב2
שיחת טלפון פשוטה לאחר הורדת הילדים במסגרת עשויה להציל חיים שלמים
  • שיטות טכנולוגיות – ניתן לקבוע מנהג קבוע: בכל פעם שהורה מוריד את ילדיו ביעד, הוא מתקשר להורה השני ומיידע אותו על כך. ניתן לקיים זאת כשיחה: "איך היו/נפרדו הילדים"? המטרה היא ברורה, הרגל זה יעזור להורה לא לשכוח את ילדיו ברכב. מעבר לכך, במידה ולא התקיימה שיחה, אצל ההורה השני תדלק באופן מיידי נורה אדומה שישר תגרום לו לנסות ולוודא מדוע לא התקיימה השיחה הסטנדרטית. חוץ משיחות טלפון, ניתן לקבוע שעון מעורר או התראה בקרבת השעה בה מגיעים לעבודה שתגרום להיזכר האם כל מי שצריך לרדת מהרכב ירד. אוהבים יישומים וגאדג'טים? חנויות האפליקציות מאפשרות להוריד תוכנות שכל יעודן הוא לוודא שאכן כולן ירדו. חלק מהתוכנות מבוססות מיקום (GPS) ובמידה ומתרחקים מהרכב במידה ניכרת, נשלחת התראה שתעזור לכל הורה להיזכר.

על כל הורה לקחת את האחראיות בנוגע לילדיו, אם מדובר בחינוך, הטמעת ערכים ועוד. כל נסיעה בין אם מדובר לגן, הסעות לטיולים, קייטנה ועוד, יכולה להיות עבור הילד לחוויה של ממש. אנא מכם הורים שהחוויה לא תסתיים בטרגדיה.

מאחלים לכולכם נסיעה טובה ובטוחה!

השארת תגובה